Finantat de UE
Guvernul Romaniei
 
PNNR  
PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!

Digitalizarea infrastructurii didactice și de cercetare a Acdemiei Navale "Mircea cel Bătrân"

Obiective

Obiective

Pentru crearea unei infrastructuri moderne care să faciliteze digitalizarea proceselor educațional și de cercetare științifică au fost stabilite următoarele obiective :

O1. Dezvoltarea infrastructurii și ofertei de resurse digitale în vederea utilizării în procesul didactic și de cercetare; În concordanță cu Planul strategic de dezvoltare instituțională ce prevede direcții de acțiune care vizează adaptarea şi actualizarea permanentă a curriculumului în concordanţă cu noutăţile tehnologice şi ştiinţifice din domeniile de studiu, armonizat cu cerinţele angajatorilor. Dintre aceste direcții principale regăsite în Planul strategic și care sunt în acord cu obiectivul nr. 1, menționăm:
  • creșterea digitalizării procesului de educație și instruire, prin revizuirea materialelor didactice și utilizarea resurselor digitale interactive de învățare online (pct 3.1.1);
  • obiectivizarea proceselor de evaluare prin adoptarea progresivă a tehnicilor digitale de evaluare (pct 3.1.1);
  • finalizarea informatizării bibliotecii universitare a ANMB pentru a facilita accesul la resursele bibliografice și pentru demararea procesului de trecere la biblioteca electronică (pct 3.1.17);
  • utilizarea eficientă a întregii infrastructuri didactice și de cercetare în activități de inovare și cercetare științifică prin înființarea unei baze de date care să ofere în mod oportun și complet detalii cu privire la dotările existente și modul de accesare de către personalul interesat avându-se în vedere ca perspectivă conectarea acestei baze de date de cercetători și dotări la portalurile internaționale și la rețelele de parteneri în care ANMB este parte (pct 3.2.8). Deasemenea în conformitate cu Raportul de evaluare a infrastructurii ANMB în vederea asigurării condițiilor necesare învățării prin simulare și digitalizării procesului de învățământ nr. A-5188 din 19 noiembrie 2021 (Anexa nr. A1 încărcată pe platformă la secțiunea Alte documente) ce a identificat direcțiile de acțiune ce corespund obiectului nr. 1, astfel:
  • dotarea amfiteatrelor/sălilor de predare/seminar/laboratoare cu mijloace IT și audio-video conectate la internet;
  • dezvoltarea bibliotecilor virtuale și facilitarea accesului studenților la resursele online; dezvoltarea infrastructurii sistemului e-learning care să asigure suportul activităților educaționale, accesul la conținutul educațional, sistemul de management al cursurilor și cursanților, standardele, instrumentele și tehnicile care fac acest lucru posibil din punct de vedere tehnic, asigurarea condițiilor și a infrastructurii necesare pentru desfășurarea activităților educaționale pe platforma e-learning;
  • dezvoltarea capacității de inovare digitală la nivel instituțional prin modernizarea cadrului de reglementare și facilitarea cooperării cu industria IT și mediul academic;
  • dezvoltarea și modernizarea infrastructurii necesare “învățării prin simulare” și digitalizării procesului de învățământ cu asigurarea permanentă a accesului la noile concepții și tehnologii.
O2. Dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice, de cercetare științifică și didactic auxiliar pentru activităție de învățămănt și cercetare științifică bazate pe medii digitale; Obiectivul 2 a fost elaborat plecând de la direcțiile de acțiune cuprinse în Planul strategic de dezvoltare instituțională ce prevede adaptarea şi actualizarea permanentă a curriculumului în concordanţă cu noutăţile tehnologice şi ştiinţifice din domeniile de studiu, armonizat cu cerinţele angajatorilor, astfel încât competenţele tehnice și digitale dobândite de către studenţi să le faciliteze accesul pe piaţa muncii şi să le permită o evoluţie optimă în carieră. Din acest motiv cadrele didactice trebuie instruite în vederea realizării următoarelor cerințe regăsite în Planul Strategic:
  • creșterea digitalizării procesului de educație și instruire, prin revizuirea materialelor didactice și utilizarea resurselor digitale interactive de învățare online (pct 3.1.1);
  • prioritizarea dimensiunii aplicative a cunoștințelor dobândite, prin accentuarea dimensiunii practice (abilități și deprinderi), cu valorizarea tehnicilor autonome și independente de învățare prin simulare, utile în formarea de competențe profesionale dar și transversale (pct 3.1.1);
  • obiectivizarea proceselor de evaluare prin adoptarea progresivă a tehnicilor digitale de evaluare (pct 3.1.1);
  • utilizarea eficientă a întregii infrastructuri didactice și de cercetare în activități de inovare și cercetare științifică prin înființarea unei baze de date care să ofere în mod oportun și complet detalii cu privire la dotările existente și modul de accesare de către personalul interesat avându-se în vedere ca perspectivă conectarea acestei baze de date de cercetători și dotări la portalurile internaționale și la rețelele de parteneri în care ANMB este parte (pct 3.2.8).
  • adaptarea metodelor şi mecanismelor de predare-învăţare și promovarea metodelor didactice activ-participative (pct 3.1.1);
  • utilizarea judicioasă a mijloacelor moderne de instruire și stabilirea unor metode de evaluare obiective și moderne corelate cu obiectivele stabilite inclusiv prin dezvoltarea tehnicilor docimologice de evaluare (pct 3.1.1).
O3. Dezvoltarea competențelor digitale ale studenților și masteranzilor bazate pe medii digitale; Obiectivul 3 include următoarele cerințe menționate în Planul strategic de dezvoltare instituțională ce prevede asigurarea competenţelor tehnice și digitale dobândite de către studenţi care să le faciliteze accesul pe piaţa muncii şi să le permită o evoluţie optimă în carieră. Dintre aceste cerințe, menționăm:
  • prioritizarea dimensiunii aplicative a cunoștințelor dobândite, prin accentuarea dimensiunii practice (abilități și deprinderi), cu valorizarea tehnicilor autonome și independente de învățare prin simulare, utile în formarea de competențe profesionale dar și transversale (pct 3.1.1);
  • utilizarea eficientă a întregii infrastructuri didactice și de cercetare în activități de inovare și cercetare științifică prin înființarea unei baze de date care să ofere în mod oportun și complet detalii cu privire la dotările existente și modul de accesare de către personalul interesat avându-se în vedere ca perspectivă conectarea acestei baze de date de cercetători și dotări la portalurile internaționale și la rețelele de parteneri în care ANMB este parte (pct 3.2.8).

Direcția tangențială avută în vedere a fost:
  • utilizarea judicioasă a mijloacelor moderne de instruire și stabilirea unor metode de evaluare obiective și moderne corelate cu obiectivele stabilite inclusiv prin dezvoltarea tehnicilor docimologice de evaluare (pct 3.1.1).
O4. Actualizarea curriculumului pentru creșterea gradului de formare de competențe digitale ale viitorilor absolvenți. Obiectivul numărul 4 a fost elaborat conform aceluiași Plan strategic de dezvoltare instituțională ce prevede direcții de acțiune vizând adaptarea şi actualizarea permanentă a curriculumului în concordanţă cu noutăţile tehnologice şi ştiinţifice din domeniile de studiu, armonizat cu cerinţele angajatorilor, cadrul normativ și practicile naționale și internaţionale în vigoare. Dintre direcțiile regăsite în Planul strategic, se menționează:
  • creșterea digitalizării procesului de educație și instruire, prin revizuirea materialelor didactice și utilizarea resurselor digitale interactive de învățare online (pct 3.1.1);
  • prioritizarea dimensiunii aplicative a cunoștințelor dobândite, prin accentuarea dimensiunii practice (abilități și deprinderi), cu valorizarea tehnicilor autonome și independente de învățare prin simulare, utile în formarea de competențe profesionale dar și transversale (pct 3.1.1);
  • dezvoltarea unui portofoliu de cursuri online susținute digital prin platforma instituțională Moodle ADL (ANMB Distance Learning) (pct 3.1.7);

Direcțiile tangențiale abordate sunt:
  • adaptarea metodelor şi mecanismelor de predare-învăţare și promovarea metodelor didactice activ-participative (pct 3.1.1);
  • utilizarea judicioasă a mijloacelor moderne de instruire și stabilirea unor metode de evaluare obiective și moderne corelate cu obiectivele stabilite inclusiv prin dezvoltarea tehnicilor docimologice de evaluare (pct 3.1.1).
O5. Derularea în condiții optime a proiectului. Prezentul obiectiv a avut drept țintă stabilirea acelor activități colaterale (Managementul proiectului, auditul, informarea și promovarea) ce asigură derularea în bune condiții a proiectului și îndeplinirea indicatorilor de realizare și de proiect stabiliți prin ghidul proiectului.
PNRR. Finanțat de Uniunea Europeană – UrmătoareaGenerațieUE

DISCLAIMER:"Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României"
https://mfe.gov.ro/pnrr/
https://www.facebook.com/PNRROficial/